Varanasi banana lassi - Reisverslag uit Benares, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu Varanasi banana lassi - Reisverslag uit Benares, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu

Varanasi banana lassi

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Oktober 2012 | India, Benares

Namaste!

De kinderen in Khajuraho rijmden altijd "Varanasi banana lassi" als ik vertelde dat ik naar Varanasi zou gaan. En inderdaad, de banana lassi (een soort bananenmilkshake, maar dan met yoghurt) smaakt erg goed op een dakterras aan de Ganges.

Ik heb nog nooit zoveel toeristen bij elkaar gezien in Indai als gisteravond op het station van Khajuraho. De trein van Khajuraho naar Varanasi is blijkbaar erg populair. De trein zat vol met backpackers uit de hele wereld. Ik heb prima geslapen in de trein en vanmiddag tegen 1 uur was ik in Varanasi.

Het station van Varanasi heeft een heel leuk toeristen-kantoortje. Daar krijg je een plattegrond van de stad (niet op schaal, want daar doen ze hier niet aan) en ze hebben mijn hotel gebeld, omdat die waren vergeten iemand te sturen om mij op te halen. Na een tijdje was er een tuktuk-chauffeur en die heeft me door de meest chaotische stad gereden die ik ooit heb gezien. Op een gegeven moment reden we door een doolhof van smalle straatjes. De tuktuk bleef daar hangen aan een tegemoetkomende tuktuk.
Het laatste stuk kon niet met een tuktuk, maar moest lopend. Gelukkig was er een koelie die mijn backpack op zijn hoofd nam.

Mijn hotel is heerlijk! Ik heb een balkon met uitzicht op de Ganges, een koelkast, een fijn bed, airconditioning en het mooiste van alles: warm water! Dat mag ook wel voor 30 euro per nacht...

Vanmiddag heb ik door de stad gedwaald, vooral langs de ghats. Er is zoveel te zien: badende mensen, badende buffels, buffels die op hol slaan en recht op je afkomen (wegduiken dus), jongens met vliegers, sadhu's, toeristen, ...

Ik heb een Zwitserse man ontmoet in een restaurant en samen zijn we naar de Ganga puja gegaan. Die was hier veel gemoedelijker dan in Haridwar: niemand eiste geld (behalve een bedelend meisje) en het was een stuk minder massaal.

Morgenochtend ga ik met zonsopgang in een bootje over de Ganges varen, ik ben benieuwd... Varanasi is mooi, maar ook overweldigend. Eigenlijk zou ik hier een week of langer moeten zijn om een beetje gewend te raken. Ik denk dat ik het dan zo leuk zou gaan vinden dat ik misschien niet meer weg zou willen...

Groetjes, Marieke

  • 06 Oktober 2012 - 19:29

    Trees:

    Je klinkt zelfs een beetje alsof je in hogere sferen zit.... Fijn dat Varanasi wél mooi en indrukwekkend is. Wat kunnen de plaatsen in India toch verschillend zijn! Een bestemming voor je volgende reis?

  • 06 Oktober 2012 - 20:08

    Marianne:

    LIKE!!! :)

  • 07 Oktober 2012 - 13:32

    Martha Vunderink:

    hallo Marieke,

    Ben op jou site beland via Trees, en wil je laten weten dat ik met je meereis.
    Zelf zijn we met Kavita ook in Idia geweest rondom Delhi(de gouden driehoek) en Jhansi
    Daar komt Kavita vandaan.
    Kavita had ook veel bekijks van de mannen daar, maar Jan was erbij dus werd ze verder niet lastig gevallen.
    Zelf heb ik nog en nare nasmaak van al de bedelaars die je niet met rust laten.
    Negeren is dan het beste.
    Wens je een heel mooie reis, met alleen maar leuke ervaringen!
    groetes vanuit Bergentheim.

    Martha

  • 07 Oktober 2012 - 18:30

    Suzan Thuis:

    Hey Marieke,
    Wat leuk om alles te lezen, het lijkt net of ik dan een beetje met je mee reis. Ik heb sommige stukjes even verteld aan Xan (zus) en voor ons als vata-pita en pita-kwadraat is dit toch wel erg spannend allemaal. Ik denk dat Xan al die mannen een lel zou verkopen en dat ik dan achter haar zou gaan staan :). Ook je vorige reizen waren erg leuk om te lezen, vooral de taal-verwarringen. Ik heb er erg om moeten lachen.
    Gisteren heb ik de yantra-les gehad en ik vond het erg leuk (natuurlijk was het veel gezelliger geweest als jij er bij was geweest, maar gelukkig had ik een andere leuke buurvrouw). Ik heb keurig je blaadjes meegenomen en de yantra van het eerste chakra getekend en geschilderd. M'n bouwkunde kwam toch nog een beetje van pas, aangezien het bij de meeste erg lang duurde voordat er een lijn op het papier stond. Heb alles keurig binnen de lijntjes geschilderd en niet gesmokkeld met het draaien van het papier!Groetjes en nog een hele fijne tijd in India, Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Eindelijk weer terug naar India... Terug naar de ashram en terug naar (een) oude bekende(n)... Namaste!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 38560

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 03 November 2012

India 2012

16 Juli 2008 - 30 Augustus 2008

India 2008

17 November 2007 - 15 December 2007

Suriname 2007

02 Januari 2007 - 15 April 2007

India 2007

29 Januari 2006 - 13 Juli 2006

India 2006

Landen bezocht: