Change of plans... - Reisverslag uit Kollam, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu Change of plans... - Reisverslag uit Kollam, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu

Change of plans...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Oktober 2012 | India, Kollam

Namaskaram!

Vanmorgen ging ik vol goede moed naar het haventje en daar hoorde ik dat de boot niet vaart in het laagseizoen. Ik weet niet zeker of dat klopte, want veel mensen hebben me verteld dat die boot het hele jaar vaart. Maar omdat ik op dat moment niemand kon vinden die dat kon bevestigen, besloot ik de bus naar Kollam te nemen in plaats van de boot.

En dat was nog een hele uitdaging... Kollam ligt op de route van een aantal buslijnen en de bussen racen door het busstation heen, staan 10 seconden stil en racen weer weg. En alle teksten op de bus zijn in het Malayalam, een schrift dat ik helaas niet kan ontcijferen... Dus wanneer ik eindelijk door had dat een bus naar Kollam ging, reed hij alweer weg... Uiteindelijk heeft een politie-agent me in de juiste bus geholpen. Die was stampvol, dus ik heb eerst een uur in het gangpad gestaan. En dat was niet heel prettig op de hobbelige wegen...
Na een uur had ik een zitplaats bemachtigd. Ik geloof dat ik wel iedereen in de bus enorm geshockeerd heb door naast een man te gaan zitten...
Mijn backpack moest op schoot, dus ik zat helemaal klem. Ik kon mijn hoofd helemaal optillen en naar het plafond staren met mijn kin op mijn backpack, mijn hoofd naar rechts draaien en terugstaren naar alle starende mannen, of mijn hoofd naar links draaien en met veel wind in mijn gezicht genieten van het uitzicht. Ik koos voor de laatste optie en ondanks de stijve nek die ik daaraan over hield, werd het op een gegeven moment toch nog een mooie rit.

Vanmiddag heb ik een kanotocht door de backwaters gemaakt. De rit naar het startpunt, over het platteland,was al geweldig. En daarna gingen we verder per kano. Het was veel mooier dan in Kochi. Daar heb ik ook genoten, maar was het nog niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Vandaag was precies wat ik had verwacht en gehoopt. Het was rustig, groen en stil.

Al mijn backwater-wensen zijn nu dus echt vervuld! Tijd om nu echt naar de ashram te vertrekken. Ik overweeg om morgen de trein te nemen in plaats van de bus, want in de trein heb ik iets meer ruimte voor mijn bagage... En een gereserveerde zitplaats.

Groetjes, Marieke


  • 14 Oktober 2012 - 15:46

    Trees:

    Gelukkig dus toch nog een boottocht gehad vandaag... En dan te weten dat wij hier in de herfst zitten met wind en regen... Heeft ook wel wat. Vanmiddag Siske kwijtgeraakt in Moscou. Heb al fluitend alle weggetjes doorlopen en bij de vijver kwam ze weer tevoorschijn. Was in paniek weggerend voor 2 grote honden. De Held!

  • 14 Oktober 2012 - 16:01

    Pluk:

    Pluk vindt de titel niet helemaal kloppen! Dat had beter "India by boat", " Onbetrouwbare vaarroutes" of : "Horny men in a hindi bus" kunnen heten. Zaza heeft nl zijn plannen niet echt gewijzigd en gaat nog steeds twee weken naar de ashram! Pluk had gehoopt dat die titel betekende dat Zaza twee weken erop los ging reizen maar dat was dus niet zo.
    Toch wenst Pluk zijn vriend veel succes en plezier in de ashram.
    En natuurlijk een goede reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Eindelijk weer terug naar India... Terug naar de ashram en terug naar (een) oude bekende(n)... Namaste!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 38512

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 03 November 2012

India 2012

16 Juli 2008 - 30 Augustus 2008

India 2008

17 November 2007 - 15 December 2007

Suriname 2007

02 Januari 2007 - 15 April 2007

India 2007

29 Januari 2006 - 13 Juli 2006

India 2006

Landen bezocht: