Venice of the east? - Reisverslag uit Alleppey, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu Venice of the east? - Reisverslag uit Alleppey, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu

Venice of the east?

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Oktober 2012 | India, Alleppey

Namaskaram!

Ik ben inmiddels in Alleppey. Best fijn om na 1,5 uur al op de plaats van bestemming aan te komen, in plaats van een hele dag/nacht treinen...

Alleppey wordt gepromoot als "Venice of the east". Ja, er zijn kanalen, net als in Venetie... Maar die kanalen zitten vol groene drab en afval. Ook liggen er veel bomen in die volgens mij tijdens de monsoon zijn omgevallen. Dat was een paar maanden geleden en blijkbaar is nog niemand op het idee gekomen om die bomen op te ruimen...

Eigenlijk is Alleppey gewoon een Indiaas stadje met hier en daar wat meer groen dan gebruikelijk. En er is een mooi strand, waar ik vanmiddag heb rondgewandeld.

Ik slaap vannacht in een geweldig oud huis met veel antieke meubels, oude deuren, een mooie veranda en een lieve eigenaar die heerlijke chai maakt.

Mijn laatste avond in Kochi was leuk! Xavier heeft me plekken laten zien waar ik normaal nooit zou komen. We zijn door kleine dorpjes in de backwaters gereden en hebben een Shiva-tempel bezocht. Daar zijn een stuk of 10 jongetjes in opleiding om tempeldrummer te worden. Ze oefenen de eerste paar jaar met houten stokken op een steen en pas als ze goed genoeg zijn krijgen ze hun eerste trommel. Ze oefenen iedere avond allerlei ingewikkelde ritmes. Wat mij betreft hebben ze allemaal al lang hun trommel verdiend.

Morgen lekker een dagje op de boot en daarna ben ik 2 weken van de wereld!

Groetjes, Marieke

• 13 Oktober 2012 - 17:32

Ted:

Leuk om al je verhalen te lezen en daardoor je reis mee te maken en mee te beleven. Je zal wel een hoop indrukken hebben opgedaan. Dus nu 2 weken indrukken verwerken. (en weer gedachteloos worden?
    Veel plezier nog op je laatste dagen vóór de ashram en veel inspiratie ín de ashram! Liefs.

• 13 Oktober 2012 - 19:12

Pluk:

Leuk! Alweer een blog van Zaza! Pluk was vandaag naar Herman en daar was Suzan ook en Pluk vroeg of zij het niet raar vond dat er allemaal rare berichtjes op het blog van Marieke stonden maar Suzan zei: Nee hoor, ik weet wel wie dat jongetje is.
    Pluk hoopt dat Zaza een mooie trommel voor hemzelf koopt, want Zaza is vast begenadigd samba trommelaar.
    Pluk zal Zaza vurig missen als hij in de ashram woont! Hij gaat veel aan hem denken.

• 13 Oktober 2012 - 19:12

Pluk:

• 13 Oktober 2012 - 19:14

Plukkie:

Nu heeft Pluk voor de tweede keer zijn bericht dubbel geplaatst. Dan lijkt het net alsof het niet gelukt is en dan klikt Pluk nog een keer want hij is een hele ongeduldige jongen en dan realiseert hij zich dat het waarschijnlijk al is geplaatst maar dan is het te laat. Het spijt hem heel erg. Pluk gaat proberen het te onthouden.

• 14 Oktober 2012 - 10:53

Hans Kleijs:

Hai Marieke

Te gek wat je allemaal bent gaan zien. Het is toch wel een mooi land hoor.
    Als alles mee zit spreken we elkaar wel op 3 nov. op Schiphol.
    Dan horen we wel meer.

Liefs Hans