Ik ben er! - Reisverslag uit New Delhi, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit New Delhi, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 September 2012 | India, New Delhi

Namaste!

Na een hele lange dag reizen ben ik nu in Delhi. De vlucht was gezellig, ik zat naast een oudere Indiase dame die alles van me wilde weten. Op het vliegveld in Delhi werd ik nog een beetje lastiggevallen door een Nederlander van Indiase afkomst die het ontzettend interessant vond dat ik uit Nijmegen kom want daar was hij ook wel eens geweest... Hij begreep mijn lichaamstaal niet zo heel goed geloof ik (dat ik een stap naar achteren deed als hij dichterbij kwam)...

Het is heerlijk om weer in India te zijn! Delhi is lekker chaotisch, net als andere steden die ik tot nu toe gezien heb. Het enige verschil is dat er in Delhi geen koeien op straat lopen. Delhi heeft een echte koeienpolitie die alle koeien van straat haalt en ergens onder dak brengt.

Ik heb in een veel te duur hotel geslapen, met een heel fijn bed. Ik heb alleen toch niet echt goed geslapen, want om 3 uur 's nachts (toen ik eindelijk sliep) ging mijn telefoon. Het was een erg vaag gesprek en daarna werd er nog 2 keer gebeld. Uiteindelijk bleek de receptionist het verkeerde nummer gedraaid te hebben... Ik reageerde nogal geirriteerd en hij vroeg vrolijk of ik thee of koffie wilde, maar ik zei dat ik liever wilde slapen... Vanmorgen om 6 uur werd ik weer gebeld met de vraag of ik thee of koffie wilde. Ik geloof dat dit hotel niet van uitslapers houdt...

Ik heb net heerlijk ontbeten: paratha gevuld met gekruide aardappel, puri's, curd, banaan en channa masala. De obers vonden het heel bijzonder dat ik als enige buitenlander voor het Indiase ontbijt had gekozen, dus ze bleven me maar nieuwe dingen brengen. Ik probeerde te weigeren, maar ze vonden dat ik het gewoon moest opeten want het was gratis. Dat ik stampvol zat was blijkbaar geen argument...
Ik heb dus genoeg gegeten voor de rest van de dag en dat is maar goed ook, want ik stap zo op de trein naar Haridwar. Daar kom ik vandaag aan het eind van de middag aan.

Ik vermaak me prima, het eten is lekker en het is 30 graden!

Liefs, Marieke

  • 28 September 2012 - 08:43

    Marianne:

    Klinkt zalig, geniet ervan!!

  • 28 September 2012 - 12:45

    Trees:

    Wist niet dat je al zo snel een bericht zou plaatsen! In elk geval is het begin goed! Die temperatuur zal wel even wennen zijn, maar lijkt me wel heerlijk, hoor. We volgen je via google. Ben vanmorgen al even in Haridwar geweest.
    Groetjes en een kus van ons!
    Ted en Trees

  • 28 September 2012 - 18:27

    Pluk:

    Volgende keer moet Zaza een klap geven, elke keer als zo n meneer een stap dichterbij komt.
    En als er weer iemand belt midden in de nacht mag Zaza ook dreigen met geweld.
    Pluk is wel blij te lezen dat Zaza het zo naar zijn zin heeft en dat er zoveel eten is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Eindelijk weer terug naar India... Terug naar de ashram en terug naar (een) oude bekende(n)... Namaste!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 38560

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 03 November 2012

India 2012

16 Juli 2008 - 30 Augustus 2008

India 2008

17 November 2007 - 15 December 2007

Suriname 2007

02 Januari 2007 - 15 April 2007

India 2007

29 Januari 2006 - 13 Juli 2006

India 2006

Landen bezocht: