Update - Reisverslag uit Bangalore, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Bangalore, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu

Update

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 Januari 2007 | India, Bangalore

Namaste!

Even een kort teken van leven, omdat ik morgen vertrek naar Shidlaghatta, waar geen internet is.

De afgelopen week is er niet zoveel gebeurd, ik ben verhuisd naar een goedkoper (en luidruchtiger...) hotel, heb geprobeerd hard aan mijn onderzoek te werken, heb regelmatig gedacht dat ik beter helemaal kon stoppen met dat onderzoek en ben ziek geweest (nu nog een beetje). Mijn darmen moeten weer wennen aan het eten, mijn hoofd moet wennen aan de warmte en het lawaai en mijn keel moet wennen aan het klimaat (of de uitlaatgassen?).

Ik ben regelmatig teruggegaan naar de wijk waar ik vorig jaar woonde, ik vind het nog steeds een van de leukste buurten van Bangalore. Bovendien is daar een erg goed internetcafe, met een goede verbinding voor een normale prijs. Wel leuk om weer in deze buurt rond te lopen. Volgens mij is de concentratie koeien en ratten hier op straat trouwens veel groter dan in de rest van Bangalore...

Vandaag zou ik een interview hebben met het hoofd van IYD, maar hij had ineens besloten een dag langer in Kerala te blijven (hij was daar voor een bruiloft) en vond het niet nodig om mij daarover te bellen... Dus ik kwam daar op kantoor en toen was er alleen maar Mr. Joseph, een oude, dove, demente man. Ik heb hem heel vaak uitgelegd wat ik daar kwam doen en volgens mij begreep hij het nog steeds niet. Een interview met hem leek me dus niet zo handig (bovendien weet hij volgens mij heel weinig over de projecten). Of ik morgen terug wilde komen om met Mr. Shamsuddeen te praten. Nou, mooi niet dus! Ik had al besloten om morgen naar Shidlaghatta te gaan en heb geen zin om in Bangalore te wachten tot meneer eindelijk tijd heeft om mij te woord te staan. Hij is toch niet echt mijn belangrijkste informant, maar ik vond het wel netjes om als eerste hem te interviewen, omdat ik dan ook meteen wat meer zou kunnen vertellen over mijn onderzoek. Nou ja, misschien spreek ik hem later nog wel. Ik wil nu gewoon zo snel mogelijk naar Shidlaghatta, hopelijk komt mijn onderzoek dan eindelijk een beetje op gang.

Morgen dus naar Shidlaghatta, ik geloof dat ze inmiddels weten dat ik dan kom, maar ik zal voor de zekerheid vanmiddag nog maar een keer bellen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik in een dorp aankom en niemand weet wie ik ben en wat ik kom doen...

Ben benieuwd of het nog gaat lukken met dat onderzoek... Maar ik ga in ieder geval eens kijken hoe het in Shidlaghatta is...

Het kan even duren voordat ik weer in Bangalore ben en dus een bericht kan plaatsen, dus ga je niet meteen zorgen maken als je een tijdje niets hoort! Mijn telefoon doet het gelukkig wel in Shidlaghatta, dus ik ben wel altijd te bereiken.

Liefs,

Marieke

  • 10 Januari 2007 - 10:45

    Suus:

    Hoi Marieke
    Wat stom dat die directeur niet kwam opdagen! Ik geef je groot gelijk dat je morgen gewoon verder gaat. Goede reis en succes met alles!

  • 10 Januari 2007 - 12:33

    Marieke:

    heel veel succes meis met je onderzoek, ik hoop dat je nu toch echt kunt gaan beginnen! Goed dat je gewoon doorgaat, zie ook mijn andere reactie nog bij je vorige bericht. Succes,
    liefs,

    Mar

  • 12 Januari 2007 - 12:11

    Nienke:

    Goed dat je doorpakt. Succes in 't durp. Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

India 2007

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2007

Weer thuis

10 April 2007

Marieke als gastdocent...

06 April 2007

Klaar!

31 Maart 2007

Bijna naar huis!

25 Maart 2007

Nog 2 weken onderzoek...
Marieke

Eindelijk weer terug naar India... Terug naar de ashram en terug naar (een) oude bekende(n)... Namaste!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 38542

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 03 November 2012

India 2012

16 Juli 2008 - 30 Augustus 2008

India 2008

17 November 2007 - 15 December 2007

Suriname 2007

02 Januari 2007 - 15 April 2007

India 2007

29 Januari 2006 - 13 Juli 2006

India 2006

Landen bezocht: