Verrassing!... - Reisverslag uit Bangalore, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu Verrassing!... - Reisverslag uit Bangalore, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu

Verrassing!...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Januari 2007 | India, Bangalore

Namaste!

Ja hoor, ik zit nog steeds in Bangalore... Gistermiddag heb ik een heel moeizaam telefoongesprek gehad met Karunakar, de team leader in Shidlaghatta. Ik had verwacht dat hij weken geleden al te horen had gekregen dat ik terug zou komen. Nou, niet dus...
Ik: "Hello, this is Marieke from Holland."
Karunakar: "..."
Ik: "Hello?"
Karunakar: "Hello?"
Ik: "Hello, this is Marieke from Holland."
Dit werd nog een paar keer herhaald... Daarna:
Karunakar: "Ah, Malika! Hello, madam, how are you?"
Ik: "Fine, how are you?"
Karunakar: "Fine, madam. Where are you now?"
Ik: "I'm in Bangalore."
Karunakar: "..."
Ik: "Hello?"
Karunakar: "In Bangalore?"
Ik: "Yes, didn't Mr. Lokesh tell you that I would be coming back to Shidlaghatta?"
Karunakar: "You are coming back? When? Why?"
Ik: "Mr. Lokesh told me I could come tomorrow..."
Karunakar: "Tomorrow?"
Nadat hij van de schrik was bekomen spraken we af dat ik morgen (vandaag dus) naar Shidlaghatta zou komen. Hij zei nog wel een paar keer: "Are you sure you want to come tomorrow?" Ik bevestigde iedere keer dat ik dat zeker wist, ik herken namelijk nog niet zo snel de vreselijk subtiele hints die Indiers vaak geven... Later bleek dat hij me duidelijk wilde maken dat het niet zo goed uitkwam dat ik dan zou komen... Vijf minuten later belde Mr. Lokesh zelf (hij had inmiddels contact gehad met Karunakar en besloten de subtiele hint iets minder subtiel te maken). Hij vertelde dat er vandaag niemand in Shidlaghatta zou zijn om me van de bushalte op te halen en onderdak voor me te regelen, dus of ik alsjeblieft vrijdag wilde komen. Zeg dat dan meteen...

Vandaag dus nog een vrije dag in Bangalore gehad. Ik wilde eerst nog naar kantoor gaan om te kijken of ik Mr. Shamsuddeen alsnog zou kunnen interviewen, maar ik wist dat hij een belangrijke vergadering had (en die duren met alle beleefdheden daar omheen, zoals samen thee drinken en lunchen, vaak de hele dag) en ik had niet zo'n zin om de hele dag te wachten tot hij me te woord kon staan. Ik probeer later nog wel een echte afspraak met hem te regelen...

Heb vandaag een beetje gewinkeld. Ik wilde graag sandalen kopen, maar dat bleek een beetje moeilijk omdat Indiase vrouwen erg smalle voetjes hebben... Ik heb heel lang rondgedwaald in smalle straatjes met kleine winkeltjes, erg leuk...

Als het goed is vertrek ik morgen dus echt uit Bangalore. Waarschijnlijk ben ik volgend weekend al weer terug.

Liefs, Marieke

  • 11 Januari 2007 - 15:40

    Suus:

    Hoi Marieke
    Wel slim dat je vantevoren nog even gebeld hebt. Nu weet je tenminste zeker dat je welkom bent. Bij mij wil het ook nog niet echt opschieten. Ook in NL komen communicatieproblemen voor en zijn er mensen die botweg niks van zich laten horen. Succes ermee, Suus.
    PS: Komen mijn sms-jes aan?

  • 11 Januari 2007 - 22:36

    Jasper En Sandra:

    Hoi Marieke,
    Lastig al die communicatieprobleempjes daar. Gelukkig kon je er nog wel snel terecht. We wensen je in ieder geval veel succes en plezier de komende week.
    Groeten van Jasper en Sandra

  • 14 Januari 2007 - 11:14

    Femke:

    He Marieke,
    Wat leuk om te horen dat je weer in India zit. Hoop dat je onderzoek fantastisch zal slagen! En maak je maar niet te snel te druk want vorig jaar is het ook iedereen gelukt ondanks alle problemen in de comunicatie en zo verder. Dus dat komt helemaal goed!Heel veel succes en tot in april!

    Liefs Femke

  • 15 Januari 2007 - 09:29

    Marianne:

    Ha Mariek!
    Ha, dat klinkt weer ouderwets 'vertrouwd' Indiaas. Allemaal ietsie trager en ietsie ingewikkelder... Ik hoop toch dat alles lukt en dat je je niet te druk hoeft te maken. Veel plezier in ieder geval en tot horens!! gr. Marianne
    ps. Als je haar maar goed zit, Claudia! :)

  • 21 Januari 2007 - 10:59

    Marieke:

    Namaste!
    Allemaal het noodweer veilig doorgekomen? Ben weer in Bangalore, even een beetje luxe (een echt bed en in ieder geval 's morgens warm water). Ik had een lang verhaal voorbereid, maar ik zit nu in een internetcafe waar ik om de een of andere reden niet kan inloggen om een bericht te plaatsen... Dus dan maar even op deze manier wat van me laten horen. Ik kan niet naar mijn vaste internetcafe, omdat er een grote demonstratie is. Onderweg naar Frazer Town zag ik al erg veel demonstranten en in Frazer Town bleken alle winkels en dus ook het internetcafe dicht te zijn. Er zijn heel veel hindoes op de been met oranje vlaggen met het om-teken en ze demonstreren tegen de verspreiding van de islam. Waarschijnlijk zullen er op verschillende plaatsen rellen uitbreken. Ik ben dus maar weer teruggegaan naar de toeristenbuurt, waar het wel veilig is. Bovendien wordt ik zo opgehaald door Ashley, de vriend van Maiken (het meisje dat vorig jaar een week met me mee was gegaan naar Koratagere). Hij was al erg bezorgd en zal dus wel zorgen dat ik veilig in mijn hotel terecht kom vanavond.
    Mijn onderzoek komt eindelijk een beetje op gang. Ik heb een dorp gekozen waar ik onderzoek ga uitvoeren, namelijk Iddaludu. Het ligt op loopafstand van het kantoor in Shidlaghatta. Ik heb ook een tolk gevonden, een meisje van 22 dat voor het project werkt, maar wel voldoende tijd over heeft om me te helpen. Ze heeft Social Work gestudeerd, is behoorlijk slim en heeft veel nuttig commentaar geleverd op mijn vragenlijst. Ik heb met haar inmiddels al een tijdje door Iddaludu rondgelopen om de mensen een beetje aan die rare blonde vrouw te laten wennen. De mensen waren heel vriendelijk, ik ben verschillende keren bij mensen binnen uitgenodigd, kreeg een roos in mijn haar en kumkum op mijn voorhoofd. Sommige mensen kennen me nog van vorig jaar, wat een groot voordeel is. Ze zijn nu niet zo wantrouwend. Het dorp was geweldig, kleine huisjes dicht op elkaar, mensen op blote voeten en overal dieren.
    Ik ben ook bij een vergadering geweest, maar dat was niet zo nuttig, omdat ik toen nog geen goede tolk had.
    Voorlopig slaap ik op kantoor, wat niet ideaal is, omdat er vaak tot 's avonds laat wordt doorgewerkt en de eerste mensen alweer om 8 uur 's morgens beginnen. Inmiddels is er iemand op zoek naar andere woonruimte. Ik zou wel graag in Iddaludu willen wonen, zodat de mensen wat meer aan me gewend raken en ik meer op de hoogte ben van wat er in het dorp gebeurt.
    Ik weet niet wanneer ik weer in een internetcafe kom, dat kan wel even duren, omdat ik voorlopig zoveel mogelijk tijd in Iddaludu wil doorbrengen, zodat het een beetje opschiet. Ik hoop namelijk nog steeds dat ik aan het einde 1 of 2 weken naar de ashram kan, maar als het op dit tempo doorgaat, is dat misschien niet zo'n goed idee...

    Liefs, Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

India 2007

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2007

Weer thuis

10 April 2007

Marieke als gastdocent...

06 April 2007

Klaar!

31 Maart 2007

Bijna naar huis!

25 Maart 2007

Nog 2 weken onderzoek...
Marieke

Eindelijk weer terug naar India... Terug naar de ashram en terug naar (een) oude bekende(n)... Namaste!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 38560

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 03 November 2012

India 2012

16 Juli 2008 - 30 Augustus 2008

India 2008

17 November 2007 - 15 December 2007

Suriname 2007

02 Januari 2007 - 15 April 2007

India 2007

29 Januari 2006 - 13 Juli 2006

India 2006

Landen bezocht: