Terug in Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu Terug in Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu

Terug in Bangalore

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 Juli 2008 | India, Bangalore

Namaskar!

Ik ben er weer! Na een erg lange reis zonder slaap kwam ik gistermorgen aan in Bangalore. Heel fijn om op een vliegveld aan te komen waar iemand op je staat te wachten...
Onderweg in het vliegtuig ging ik steeds meer twijfelen of het wel zo'n goed idee was om naar India terug te gaan. Toen ik in de rij tussen allemaal Indiers stond op het vliegveld van Brussel, realiseerde ik me weer dat Indiase mannen zo vreselijk irritant rochelen en hun polyester overhemden het liefst drie dagen achter elkaar dragen, wat voor een ondraaglijke stank zorgt. En dat bracht me bij de stank in India in het algemeen... En toen dacht ik aan de chaos, de bedelaars, de communicatieproblemen,... Dus met frisse tegenzin stapte ik in het vliegtuig...
Het was ook wel even een schok om in India te zijn. Ik heb gisteren vooral in bed gelegen, een soort combinatie van zware jetlag, maagproblemen door vliegtuigvoer, cultuurschok en moeite met de hitte (midden in de nacht was het in Mumbai 28 graden...).
Maar het was geweldig om Ashley weer te zien en vandaag voel ik me al een stuk beter. Ik heb mezelf nu gedwongen om de boze buitenwereld (chaotisch Bangalore) in te gaan en in ieder geval een paar uurtjes de toerist uit te hangen. Maar ik ben wel weer heel snel een rustig internetcafe ingevlucht... Wat eigenlijk geen internetcafe meer is. Vorige jaren was het mijn vaste internetplek, maar nu is het een kantoor geworden, maar van de eigenaar mocht ik hier wel even internet gebruiken. Zo gaat dat in India...
Ashley woont naast een grote hindoetempel, wat hij zelf niet zo leuk vindt, maar ik vind het geweldig! Ik hoor de hele dag de bellen en het gezang van de tempel en gisteren kon ik vanuit het raam getuige zijn van de zegening van een motor.
Ik ben een beetje plannen aan het maken voor de komende tijd. Ik blijf nog een paar dagen in Bangalore en ga dan reizen, waarschijnlijk alleen, want Ashley moet veel werken.

Tot snel!

Liefs, Marieke

  • 18 Juli 2008 - 13:43

    Ted En Trees:

    Mooi dat je een beetje gewend bent en in Brussel niet gelijk bent omgekeerd...
    Maak er wat moois van!
    groetjes ook van Jasper en Sandra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Eindelijk weer terug naar India... Terug naar de ashram en terug naar (een) oude bekende(n)... Namaste!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 38560

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 03 November 2012

India 2012

16 Juli 2008 - 30 Augustus 2008

India 2008

17 November 2007 - 15 December 2007

Suriname 2007

02 Januari 2007 - 15 April 2007

India 2007

29 Januari 2006 - 13 Juli 2006

India 2006

Landen bezocht: