Home is where the heart is? - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marieke Holl - WaarBenJij.nu Home is where the heart is? - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marieke Holl - WaarBenJij.nu

Home is where the heart is?

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 September 2008 | Nederland, Nijmegen

Inmiddels ben ik alweer 2 weken in Nederland. Het is fijn om terug te zijn, ik geniet van de luxe van 24 uur per dag elektriciteit en stromend water, maar zit met mijn hoofd nog steeds in India. Ik mis Ashley en ik mis de ashram...

De laatste dagen in Bangalore gingen veel te snel voorbij. Ik heb veel gewinkeld (kreeg een gratis gezichtsbehandeling toen ik een enorme lading ayurvedische cremes, lotions en gezichtsmaskers kocht) en op mijn laatste avond lukte het ook nog om Shilpa te zien. Zij komt ook uit Mauritius en vorig jaar hadden zij, Ashley en ik een geweldige middag/avond in een winkelcentrum. Tijdens mijn 6 weken in India had zij het telkens te druk wanneer ik in Bangalore was en toen zij tijd had zat ik in Kerala, maar voor mijn laatste avond had Ashley een date met Shilpa geregeld. Maar het kostte nogal veel moeite om bij haar te komen... Het regende namelijk keihard. Ik nam een riksja naar Ashley's werk, waar vandaan we samen naar het restaurant zouden gaan. De straten stonden onder water en de riolen stroomden over. Een automobilist vond het leuk om mijn riksja keihard voorbij te rijden, waardoor ik een vloedgolf van ranzig water over me heen kreeg. De riksjachauffeur reed de auto vervolgens klem en begon tegen de bestuurder te schreeuwen...
Vanaf Ashley's werk gingen we op de motor door de stromende regen naar een restaurant en we waren doorweekt toen we daar aankwamen. Maar het was heel gezellig met Shilpa. We hebben heerlijk gegeten en veel gelachen. Shilpa is volgens mij de enige van Ashley's vrienden die al lang doorheeft dat er iets speelt tussen Ashley en mij. Volgens mij wist ze het al voordat wij het zelf wisten...
We waren in het restaurant een beetje opgedroogd, maar moesten door de stromende regen ruim een half uur terug. Met zijn drieën op de motor blijkt best gemakkelijk te passen... We moesten een paar keer schuilen, omdat de harde regen te pijnlijk was...

De volgende dag had Ashley zijn dienst geruild, waardoor hij me naar het vliegveld kon brengen. Het afscheid was moeilijk, vooral omdat we geen idee hadden voor hoe lang het zou zijn.
Ik was blij dat ik met zo weinig bagage was gekomen, want ik had nu 10 kilo extra na al mijn gewinkel...
Vrijdagmorgen landde ik op Schiphol en na een kop koffie met mijn oom en tante heb ik de trein naar Nijmegen genomen.

Ik ben meteen weer begonnen met werken en had vorige week mijn eerste lesdag bij Saswitha. Ik ben nog niet wildenthousiast over de opleiding, ik denk dat ik weer even moet wennen aan deze manier van lesgeven, na 3 weken Sivananda-stijl.

Ik zit met mijn hoofd nog steeds half in India. Ik merk dat ik het Indiase wiebelhoofd heb overgenomen, wat ik heel hard probeer af te leren, omdat klanten op mijn werk er nogal vreemd op reageren...

Ik begin al vage plannen te maken voor de volgende reis, daarover later meer.

Ik heb inmiddels foto's geplaatst bij mijn vorige berichten. Ja, ook van Ashley...

Allemaal bedankt voor jullie leuke berichtjes de afgelopen weken!

Liefs, Marieke

  • 14 September 2008 - 19:40

    Nienk:

    Hey Mariek!

    Jaaaa goeie foto's. Kom je gauw weer eten of ik bij jou natuurlijk.
    Groetjes,Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Eindelijk weer terug naar India... Terug naar de ashram en terug naar (een) oude bekende(n)... Namaste!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 38550

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 03 November 2012

India 2012

16 Juli 2008 - 30 Augustus 2008

India 2008

17 November 2007 - 15 December 2007

Suriname 2007

02 Januari 2007 - 15 April 2007

India 2007

29 Januari 2006 - 13 Juli 2006

India 2006

Landen bezocht: