ik ben er! - Reisverslag uit Bangalore, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu ik ben er! - Reisverslag uit Bangalore, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu

ik ben er!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 Februari 2006 | India, Bangalore

Hallo allemaal,
Even snel een poging om een bericht te plaatsen. Ik ben op mijn werk, hele trage verbinding, dus ben benieuwd of het lukt...
Ik ben veilig aangekomen, bijna mijn vlucht gemist in Londen doordat er een heeeeele lange rij was en 7 uur in Bahrain gewacht, omdat mijn vlucht vertraagd was. Heb dus alle winkels, restaurants en (ranzige!) WC's op het vliegveld gezien.
In Bangalore werd ik opgewacht door 4 mensen van AIESEC, met een bloemenslinger die ik om mijn nek kreeg. Ik heb de eerste nacht bij een meisje van AIESEC geslapen, Iffath, was heel gezellig. Ook erg lekker gegeten daar, met mijn handen! Dat was wel even wennen, maar ging nog best goed. Gisteravond heb ik gewinkeld met Iffath en ze heeft me van alles geleerd over de Indiase mode. Ik heb een kurta gekocht, een lang wijd shirt, erg fijn om hier te dragen. Het is lekker luchtig en ik merk dat ik meteen veel minder aangestaard word. Ik ben gisteren verhuisd naar een trainee house, waar ik een driepersoonskamer voor mezelf heb, maar waar het ook wel erg stil en saai is...
Vandaag ben ik voor het eerst naar mijn werk geweest en ik kan eigenlijk niet zeggen dat ik erg productief ben geweest. Ik heb eerst een paar uur gekletst met de directeur en een medewerker over van alles: politiek, armoede, het weer, Amsterdam, religie, eten en vast nog veel meer. Daarna is me van alles verteld over de organisatie, waarvan ik nog niet eens de helft heb onthouden. Daarna nog een aantal rapporten over verschillende projecten doorgelezen en een paar spelfouten uit de brochure van IYD gehaald.
Morgen vertrek ik al naar een project, geen idee hoe het dorp heet, maar het is op het platteland, zonder internet. Dit weekend ben ik weer in Bangalore, dus ik hoop dan wat meer mailtjes te kunnen beantwoorden.
Ik ga bij een vrouwelijke medewerkster van de organisatie slapen en er wordt 25 liter drinkwater voor me ingeslagen, dus ik zal die 2 dagen daar wel overleven...
Ik laat het hierbij, ik neem zo een auto (niet de Nederlandse auto, maar een autorisksja) naar huis, voordat het donker is. O ja: zoals verwacht is het verkeer hier een enorme chaos, de weg oversteken is al een avontuur op zich, overal auto's, bussen, brommers, fietsen, voetgangers, riksja's en af en toe rent er ook nog een koe tussendoor... En dat gaat natuurlijk gepaard met heel veel getoeter.

Tot gauw!

Liefs, Marieke

Ps. Ik heb een telefoon gekocht! Mijn nummer is: 0091 9880269870. Telefoontjes zijn welkom, kost mij namelijk niets! Houd er wel even rekening mee dat het hier 4 1/2 uur later is dan bij jullie...

  • 01 Februari 2006 - 12:08

    Maaike:

    Hai marieke!
    Hou ons op de hoogte, en veel pleizer dit weekend en deze week op het platteland!

  • 01 Februari 2006 - 15:50

    Hans Netty:

    Hallo
    Wij zijn blijdat je goed bent aangekomen.En we duimen voor je dat het verder ook leuk gaat worden,maar dat verwachten we wel marieke veel plezier en werk lekker kijk uit met oversteken.

  • 01 Februari 2006 - 19:12

    Trees Holl:

    Marieke, ik dacht dat je maar een heel klein stukje op je site had gezet...
    Voor wie het wil weten: als je via 123bel naar India belt, bel je vanaf een vaste telefoon voor 15 cent/minuut. Zie www.123bel.nl of andere belstunters.
    Marieke, we bellen wel weer!
    liefs, Trees

  • 02 Februari 2006 - 21:13

    Marieke:

    Hey Marieke!

    Fijn dat je goed bent aangekomen, het klinkt allemaal super, volgens mij komt het helemaal goed daar, lijkt me in ieder geval heel mooi om mee te maken! Hier gaat ook alles super, heb eindelijk een onderwerp voor mijn bachelorwerkstuk: de invloed van 9/11 (New York) en 11/3 (Madrid) op de hedendaagse literatuur in Spanje, wel heftig maar heb er wel zin in! Maarre ik moet er weer vandoor helaas, succes daar en voor nu slaap lekker aan de tijd te zien hihi!
    kus,

    Marieke

  • 03 Februari 2006 - 17:11

    Marieke (AIESEC):

    Hoi Marieke!
    Gelukkig ben je goed opgevangen! Veel succes en plezier op het project!
    Groetjes, Marieke

  • 04 Februari 2006 - 11:47

    Tina:

    Hey Marieke!
    Gelukkig goed aangekomen! Wat een gave verhalen alweer. Ik krijg zelf ook zo zin om weer weg te gaan. Enneh...., als er een koe naar je loeit, gewoon terug loeien hoor! Je kunt het!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

India 2006

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2006

Thuis...

29 Juni 2006

Nog 2 weken!

27 Juni 2006

Naar huis? Of...?

14 Juni 2006

Foto's!

13 Juni 2006

Stage voorbij!
Marieke

Eindelijk weer terug naar India... Terug naar de ashram en terug naar (een) oude bekende(n)... Namaste!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 38555

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 03 November 2012

India 2012

16 Juli 2008 - 30 Augustus 2008

India 2008

17 November 2007 - 15 December 2007

Suriname 2007

02 Januari 2007 - 15 April 2007

India 2007

29 Januari 2006 - 13 Juli 2006

India 2006

Landen bezocht: