Naar huis? Of...? - Reisverslag uit Bangalore, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu Naar huis? Of...? - Reisverslag uit Bangalore, India van Marieke Holl - WaarBenJij.nu

Naar huis? Of...?

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Juni 2006 | India, Bangalore

Om Namah Sivayah!

Voor degenen die vrijdagavond naar Schiphol wilden komen: doe maar niet! Waarschijnlijk kom ik 13 juli pas terug... Morgen hoor ik of ik mijn ticket kan verzetten.

Ik vertrok bijna 2 weken geleden naar de ashram en vroeg me af waar ik aan begonnen was. De eerste dag voelde ik me er erg ongemakkelijk, maar al heel snel merkte ik dat ik er helemaal tot rust kwam na alle stress van de afgelopen maanden. Ik had gepland om 4 dagen te blijven en daarna verder te reizen, maar ik wilde niet meer weg... Ik ben uiteindelijk 11 dagen gebleven en wilde maandag nog steeds niet weg. Ik had heel sterk het gevoel dat ik nog niet weg kon gaan, dus uiteindelijk heb ik besloten om te proberen mijn ticket te verzetten, zodat ik nog even terug kan naar de ashram.

De ashram is een geweldige plek om bij te komen, erg stil en groen. Er is een strak schema met (heel veel!) yoga, meditatie en gezond eten. 's Morgens om kwart over 5 sta je op en je begint de dag met meditatie. Na de meditatie is er een theepauze van een half uur en daarna een yogales van ruim 2 uur. De tweede yogales is 's middags en duurt ook 2 uur en je eindigt de dag weer met meditatie. Om half 11 's avonds gaan alle lichten uit.

De ashram is ontzettend internationaal. De Director komt oorspronkelijk uit Zimbabwe en de rest van de staf komt uit Frankrijk, Duitsland, Amerika, Italie, Engeland en er zijn zelfs een paar Indiers...

De yogalessen zijn erg goed. Ik heb de afgelopen maanden (sinds de eerste dag in India) last van mijn rug gehad. De eerste yogales was erg pijnlijk, de volgende dag kon ik niet normaal mijn bed uitkomen en moest ik me op de grond laten rollen om op te kunnen staan. Het werd zelfs zo erg dat ik me afvroeg of het niet beter was om te stoppen met yoga. Maar nu merk ik dat mijn rug een stuk losser en sterker is geworden door alle oefeningen en is de pijn verdwenen.

Het is erg vreemd om nu weer even in Bangalore te zijn, in de stress van de grote stad met het drukke verkeer, overal afval en ontzettend veel mensen. Ik loop nog de hele dag met mantras in mijn hoofd, maar die worden nogal verstoord door het getoeter en geschreeuw.

Hopelijk vlieg ik donderdag weer terug naar de stilte.

Tot gauw!

Liefs, Marieke

• 27 Juni 2006 - 15:54

Suzanne:

Heej Marieke! Gave foto´s zeg, echt weer een hele andere wereld! Ik zou nog maar ff blijven als je daar lekker kunt ontstressen, geniet ervan!
    Groetjes, Suus

• 27 Juni 2006 - 17:08

Veerle:

Ik hoop dat je nog lekker even kan genieten daar, voordat je weer het drukke Nederland ingaat. Geniet nog maar lekker. Ik bel je als ik terug ben van vakantie, we gaan 16 juli tm 8 augustus weg.
    kus, veerle

• 29 Juni 2006 - 10:07

Suzan:

Hoi Marieke

Wat leuk om te horen dat je yoga zo leuk vindt! Ik ben er inmiddels ook helemaal weg van. Geniet van de rust en ontspanning zo lang het kan.

Liefs, Suzan